2020, objekt, překližky vyřezané na CNC, 3D tisk, ovčí kůže, nerezové zrcadla, kovový sokl, 150 cm x 150 cm x 280 cm
Objekt je kompozicí částí vyrobených strojově – (CNC, 3D tisk, Laser-cutouts) a částí organických – zvířecích (vlna a kůže ovcí). Materiálově ambivalentní kompozice umožňuje divákovi objevit různé druhy pohledů. Ocitá se tak v parafrázi na zažívání architektury, kdy se podobné skupiny materiálů objevují. Člověk si musí najít svou lidskost v této nelidské dvou-člence. Objekt samotný je závislý právě na pozorovateli, zjevuje se na základě divákovy pozice i jeho imaginace a zprostředkovává svět, v jehož dvojakosti si můžeme ale i nemusíme být cizí. Možná právě přijetí cizince v nás je cestou k chápání polarity percepce světa.
2020, object, CNC cutted plywood, 3D print, sheep skins, stainless mirrors, steel pedestal, 150 cm x 150 cm x 280 cm
The object unfolds as a composition of machine-crafted elements — CNC, 3D printing, laser cutouts — intertwined with organic, animal-derived matter such as sheep’s wool and leather. This ambivalent interplay of materials invites the viewer to encounter the work from multiple vantage points, echoing the way architecture is experienced through shifting constellations of matter.
Within this inhuman duality, one is compelled to seek out traces of their own humanity. The object itself exists in a state of dependency upon the observer; it discloses itself through the viewer’s position, imagination, and openness, conjuring a world where duality can both estrange and connect. Perhaps it is in the embrace of the stranger within ourselves that we may begin to approach an understanding of the polarities through which the world is perceived.





